Disclaimer

De bijdragen aan het maatschappelijke debat, zoals op dit blog gepubliceerd, zijn bedoeld als ondersteuning van het recht op vrije meningsuiting. Mocht u desondanks in uw eer of goede naam aangetast worden, of nog erger dat u door deze teksten gekwetst wordt, lees dan eerst even de bijgaande disclaimer.

Tuesday, August 29, 2017

Hilarisch gesprek met de zus van Said Roustayar


Veel mensen vragen zich af, waarom mijn Facebook account opeens de naam 'Kees Broer' draagt, in plaats van 'Keesjemaduraatje'. Is toch veels te gevaarlijk, als de terroristen opeens jouw eigen naam weten. Veel veiliger om een nick name te gebruiken.  De reden ga ik jullie nu vertellen en het is allemaal de schuld van de zus van Said Roustayar, de Schilderswijkterrorist, de PFLP-vaandeldrager en de Jeruzalem bezoeker.

Nila Roustayar is een aanhanger van de  kleinzoon van de oprichter van de moslimbroederschap, Tariq Ramadan. Ze staat tenminste met hem op de foto. Guilt by association.

Nadat Said Roustayar tijdens de Schilderswijkrellen is opgepakt, benader ik Nila Roustayar om eens na te vragen wat er met hem aan de hand is. Ze doet in dat gesprek opmerkelijke uitspraken over Israël, Joden en Jodendom. Vraag mij niet wat het met de Schilderswijk te maken heeft, maar ze vindt het belangrijk mij deze ontboezemingen mee te delen.

Nila Roustayar
Works at Altrecht GGZ
Studied at Universiteit Utrecht

Kees: Hallo Nila, bedankt voor het bevrienden.  ik ben benieuwd naar de toestand van je broer Said. Is hij al vrijgelaten?  Wanneer moet hij voorkomen?
groetjes Keesje

Nila: Hallo Kees, geen dank. Fijn dat hij betrokken vrienden heeft. Hij zit nog vast en moet as woendag voorkomen.
Groetjes Nila

Nila: Hoezo ben je vanuit Jeruzalem zo geïnteresseerd in wat er in NL gebeurd?

Kees: Ik woon in Eindhoven. Jerusalem is een grapje

Nila: Hmmm veel zaken zullen voor je als grapje zijn

Kees: Dat niet. Ik schrijf iets over Movement X, van  Dyab Abou Jahjah en wil graag weten hoe de ontwikkelingen zijn, dus vrij serieus

Nila: En je wil dat weten waarom?

Kees: Ik ben blogger en schrijf over Movement X

Nila: En je wil zeker meer te weten komen over Said zodat je die ook aan je lijst van namen kan toevoegen? En waarom ga je in je artikel bij voorbaat vanuit dat de meeste in de movement anti- Israël zou zijn?

Kees: Ik ga er niet vanuit, maar bij Said is het in ieder geval wel zo

Nila : Je laatste zin in de artikel klinkt paranoide

Kees: Dat is toch gebaseerd op de regels erboven: Alle admins van die groep MovementX hebben op de één of andere manier te maken met de strijd van de Palestijnen

Nila: Nee dat lijkt inherent aan een getraumatiseerd volk die bij voorbaat vanuit gaan dat iedereen op ze gemunt heeft en daarom eerder geweld gebruikt om het aanval voor te zijn

Kees: Dat is inderdaad een paar keer gebeurd, zoals bij de zesdaagse oorlog

Nila: En diegene die dat niet inzien zijn blind en angstig...en bestempelen ieder die daar kritiek op heeft als antisemiet en anti-joods en anti Israël. ...dat getuigt van een zeer beperkt introspectief vermogen.

Kees: Daar gaat het hier niet om. Ik noem niemand antisemiet. Ik zie de foto van jouw broer bij een Gaza-demonstratie, met een megafoon in zijn hand en twee weken later wordt hij aangeklaagd wegens brandstichting in Den Haag. Dus er is een directe link tussen strijd voor Gaza en de rellen in de Schilderswijk.

Nila: En hoezo die link...leg uit aub

Kees: En die link wordt gevormd door jouw broer, door de gebroeders Al-Jaberi en Thomas van Beersum. Dus geweldadige actie tegen Israelische burgers (Abulkasim Al-Jaberi) en daarna geweld in de Schilderswijk. Bij beide betrokken

Nila: En hoezo noem je Thomas niet in je artikel?

Kees: Thomas wordt weer in andere artikelen genoemd
http://keesjemaduraatje.blogspot.fr/search?q=thomas+van+beersum

Nila: Jouw link ligging is niet echt op logica gebaseerd...

Kees: Is het mogelijk dat Said wordt gebruikt door een overheidsinstantie

Nila: En dat zeg je omdat? Dezelfde vraag kan ik aan jouw ook stellen?

Kees: Omdat hij een jaar geleden nog werd geïnterviewd voor het personeelsblad van de politie
en omdat hij niet de typische activist is.

Nila: Hahaha en de typische activist is: Hoe volgens jou?

Kees: Je mag  die vraag ook aan mij stellen. Ik werk onafhankelijk

Nila: Hmm alsof je dat zou bekend maken aan een vreemde maar bedankt dat je het beantwoord hebt!

Kees: De AIVD zou het in ieder geval bekend maken, maar daar werk ik niet voor.
Maar de vraag is of jouw broer al veel langer betrokken is bij de Palestijnse strijd, of pas een jaar??

Nila: En jij wil dat ik die vraag voor je beantwoord zodat je ook over hem een blog kan schrijven en hem beschuldigen van haat tegen Israël?

Kees: Ik publiceer niks van dit gesprek. Ik beschuldig niemand, maar ik constateer zijn betrokkenheid op basis van foto's.

Nila: Overigens is het wel apart en opvallend, dat ieder die kritiek heeft over de staat Israël het verschoven wordt onder her mom van "haat". Alweer paranoïde
Wauw...is dat je einde bron. Dan moet ik je blogs met een korreltje zout nemen

Kees: bij Dyab Abou Jahjah en de gebroeders  Al-Jaberi is het wel haat

Nila: Ja ja fijne dag verder!

Kees: je moet dat serieus nemen waar je zelf in gelooft

Nila: bedankt voor de chat

Kees: Jij ook en sterkte met je geloof!

Nila: Welk geloof?


De dag erna kreeg ik van Facebook het verzoek aan te toneen dat Keesjemaduraatje mijn echte naam was. En daarom staat nu mijn echte naam op Facebook.

No comments: