Disclaimer

De bijdragen aan het maatschappelijke debat, zoals op dit blog gepubliceerd, zijn bedoeld als ondersteuning van het recht op vrije meningsuiting. Mocht u desondanks in uw eer of goede naam aangetast worden, of nog erger dat u door deze teksten gekwetst wordt, lees dan eerst even de bijgaande disclaimer.

Monday, March 14, 2016

Wie steunt Assad?

"Dat de NCPN graag achter autoritaire machthebbers aanholt en verder geen moer voorstelt, was me al jaren duidelijk, maar dat het zó weinig voorstelt, dat het zelfs met fascisten en nazi's heult... wat een grap. En typisch altijd die autoriteit-communistische propagandatrekjes om gewoon te doen alsof iets niet bestaat"
Hele harde woorden in het gezicht van de Assad-aanhangers, die afgelopen zaterdag in Den Haag ,samen met Vlaamse nationalisten, de Syrische president Assad een hart onder de riem kwamen steken. Ook de activisten van 'Eurorus' staan  met een Russische vlag bij de demonstratie.

De pro-Palestijnse activisten zijn zwaar verdeeld door deze discussie over wel of niet de Syrische president steunen. Jarenlang hield de Assad-clan de Hamas- en andere terroristen een hand boven het hoofd. In Damascus liepen Palestijnse terroristen in en uit. Nu is zelfs de Hamas weggevlucht.

Mensenrechtenactiviste José van Leeuwen: "Dus de vijand van mijn vijand is mijn vriend en de vriend van mijn vriend in mijn vriend en ga zo maar door. Dus volgende keer gewoon deze mensen ook bij een Gaza demonstratie halen en mee  laten demonstreren?" Het is duidelijk dat de deelname van Vlaamse nationalisten niet op prijs wordt gesteld.



No comments: