Disclaimer

De bijdragen aan het maatschappelijke debat, zoals op dit blog gepubliceerd, zijn bedoeld als ondersteuning van het recht op vrije meningsuiting. Mocht u desondanks in uw eer of goede naam aangetast worden, of nog erger dat u door deze teksten gekwetst wordt, lees dan eerst even de bijgaande disclaimer.

Saturday, October 09, 2010

Palestina comité uiteen

Palestina_comite "Het bestuur van het Palestina comité Nederland is uiteengevallen, na een verschil een verschil van mening over het Vredesplan, ter oplossing van het Israëlisch-Arabisch conflict."

Mijn vaste reaguurster Philipine maakte mij attent op dit bericht in de NRC  van 1 oktober. Helaas konden wij dit bericht nergens bevestigd krijgen. Via Twitter heb ik Kristel Letschert nog gevraagd, maar die had mij om onbekende redenen geband. Andere Palestina vrienden hebben mij "gedefriend". Het wordt eenzaam op deze wereld. Maar niet getreurd. Ik heb mijn hele bak met oude kranten nog eens over de kop gegooid en uiteindelijk kwam het bericht uit de NRC van 1 oktober boven water.

Een deel van het bestuur van het Palestina Comité, waaronder Piet Nak, is van mening dat je "de verantwoordelijkheid voor de voortzetting van de oorlog niet kan nemen." Er is geen beter plan, dus accepteren ze dit plan. De havikken uit het comité zijn daarna afgetreden.

Ik zit te denken. Piet Nak, Piet Nak. Die heeft nog aan de Februaristaking meegedaan. Sterker nog, Piet Nak heeft de februaristaking, buiten de illegale leiding van de CPN om, georganiseerd. Piet Nak is al 14 jaar dood. Vreemd dat de NRC dit bericht nu nog publiceert.

Ik lees verder en lees: "Vijf Miljoen Mensen bij begrafenis Nasser."  Nasser stief in 1970. Wat blijkt?  De NRC heeft vorige week voor de gein een krant uit 1970 in onze brievenbus gegooid. Een jubilieum uitgave quasi. En toen was het Palestina Comité, hoewel intern verdeeld, vóór vredesbesprekingen.

1 comment:

Philippine said...

Ah Keesjemaduraatje. Fantastisch dat je dat gekke bericht hebt gevonden. Bedankt!