Disclaimer

De bijdragen aan het maatschappelijke debat, zoals op dit blog gepubliceerd, zijn bedoeld als ondersteuning van het recht op vrije meningsuiting. Mocht u desondanks in uw eer of goede naam aangetast worden, of nog erger dat u door deze teksten gekwetst wordt, lees dan eerst even de bijgaande disclaimer.

Tuesday, January 05, 2010

Generaal is weg, leve de soldaten

jullie willen natuurlijk wel weten hoe of het met mijn project gaat. Ik heb er een paar keer over geschreven, hoe ik onder druk gezet wordt en hoe de crisis het allemaal nog erger maakt. (Hoogste Legerleiding I , Hoogste Legerleiding II en Terugslaan met Prince2 terminologie). Hoe gaat het nu?

We zijn intussen bezig de data van de klant naar ons data center te transporteren. Dat zijn in totaal, alleen voor mijn stukje 1,2 terabyte. Intussen bestaan er externe harde schijven, die je met een USB-kabel aan de server kan vastmaken en die 2 Terabyte kunnen opslaan. Hitachi Simple Drive 2TB. Kost 160 Euri. Begrijp je wel dat ik er twee weken over gedaan heb om zo'n schijf te bestellen en geleverd te krijgen? Ik zou zo'n ding zelf moeten kopen, mezelf timmerman noemen en het voortaan als mijn hamer beschouwen.

Hitachi_simpledrive_2tb De schijf werd naar Brussel gebracht en de data zouden er op gezet worden. Maar een Unix server heeft meestal geen USB-poort. Dan kan je hem op een Windows server aansluiten, maar dan moet er weer iemand de data via Windows naar de schijf kopieren. Enfin, dat heeft anderhalve week geduurd. Daarna lag er te veel sneeuw om naar Brussel te rijden. Daarna kwam er iets anders tussen.

Intussen zat ik al hoog en droog in Duitsland, toen er iemand belde en vertelde dat de schijf per koerier was aangekomen, maar dat helaas de stekker er niet bij was gedaan. Dus nu sturen we morgen een koerier naar Brussel om alsnog die stekker te halen.

Er zijn dingen die ik later in mijn memoires ga schrijven en die ik hier niet kan vertellen. In ieder geval heeft het nu de hoogste legerleiding behaagd om directe orders van boven te geven. En dat is niet meer zo leuk. Kan ik je vertellen. Maar intussen behoor ik wel tot de diehards en één van de weinigen die het al een jaar uithoudt. Misschien dat mijn keiharde krakersmentaliteit ook mee helpt deze beproevingen te doorstaan.

No comments: