Disclaimer

De bijdragen aan het maatschappelijke debat, zoals op dit blog gepubliceerd, zijn bedoeld als ondersteuning van het recht op vrije meningsuiting. Mocht u desondanks in uw eer of goede naam aangetast worden, of nog erger dat u door deze teksten gekwetst wordt, lees dan eerst even de bijgaande disclaimer.

Saturday, May 09, 2009

Sterven met veel kabaal

Door Keesjemaduraatje

Alexander Pechtold, fractieleider van D66, mocht dit jaar de van Randwijklezing 2009 houden en heeft dat op zijn eigen poëtische en originele manier gedaan. Namelijk door vragen te stellen en niet te beantwoorden. Zo kan nooit iemand zeggen dat je echt iets gezegd hebt en je kan toch nog heel veel zeggen. Je moet er maar opkomen.

Over Israël zei hij het volgende:

"Als in een smalle landstrook als Gaza

veel mensen het gevoel hebben

dat zij nog slechts de keuze hebben

tussen lijden in stilte of sterven met veel kabaal,

kunnen we dan de vraag stellen waar dat gevoel vandaan komt?

Of laden we dan de verdenking op ons

dat we begrip hebben voor terreur?"

Klinkt redelijk. Toch zitten er haken en ogen aan. Pechtold gaat er van uit  dat alle Gazanen willen "sterven met veel kabaal". Dat is natuurlijk niet zo. Ze worden een oorlog ingetrokken door Hamas. De meeste mensen willen natuurlijk gewoon leven en laten leven.

Bovendien maakt Pechtold geen analyse van de ontstane situatie. Waarschijnlijk kan hij dat ook niet. Daarom praat hij er maar weer laf omheen.

10 comments:

banned said...

Ze worden niet een oorlog ingetrokken door hamas, ze worden systematisch vermoord door de de zionisten. Voor mij zijn de verdedigers van de zionistische misdaden net zo erg als holocaustontkenners. Eigenlijk zijn ze erger omdat ze kennis hebben kunnen nemen van het verleden en ze NU de meest walgelijke staat misdaden lopen te verdedigen oftewel ontkennen. Liegen is iets anders dan er om heen praten dat is waar.

ff een proxy moeten gebruiken want keesie, held van het vrije woord, houdt niet van mijn mening.

Ik weer said...

Keessie ontpopt zich steeds meer tot een pure wilderiaan, wel zijn leugens en baarlijke nonsense de wereld in willen kunnen gooien in de naam van de vrijheid, maar ondertussen (te laf voor woorden) stiekum ipblocks in typen....

keesjemaduraatje said...

@ "banned" en "ik weer": dit is een zionistisch forum en ik begrijp niet dat je steeds juist hier je genuanceerde teksten wilt publiceren. Ik mag als zionist ook niet bij Anja of op Indymedia publiceren, zodat de fronten mooi duidelijk gescheiden worden gehouden. Anders leidt het maar tot discussie en dus tot verwarring.
Misschien moet je eens een mooi verhaal schrijven waarin de woorden "fascistisch" en "moordzuchtig" vaak voorkomen en dat ergens publiceren. Dan is de gehele wereld duidelijk wat je mening is en kan je opgelucht weer gaan slapen.

ik weer said...

je bent ordinair hypocriet keessie. Jij mag nooit meer iemand censuur verwijten....
En je smerige demagogische leugens alsdat hamas de oorzaak is van de ellende van het pallestijnse volk is te walgfelijk voor woorden. Je bent werkelijk geen haar beter dan de eerste de beset holocaustontkenner.

jahoor said...

"Ze worden niet een oorlog ingetrokken door hamas, ze worden systematisch vermoord door de de zionisten."
Merkwaardig dat het aantal inwoners ondanks deze systematische uitroeing door de zionisten gegroeid is van 80.000 in 1947 tot de huidige 1,4 miljoen.

Peter V. said...

"dit is een zionistisch forum en ik begrijp niet dat je steeds juist hier je genuanceerde teksten wilt publiceren. Ik mag als zionist ook niet bij Anja of op Indymedia publiceren, zodat de fronten mooi duidelijk gescheiden worden gehouden. Anders leidt het maar tot discussie en dus tot verwarring."

Hmm, interessant. Dan weten we dat ook weer.

Eerlijk gezegd vind ik het een beetje heel erg kinderachtig dat je het feit dat Anja Meulenbelt haar weblog censureert en jou daar niet toelaat, als reden gebruikt om op jouw beurt dan ook maar andersdenkenden te blokkeren. Door dit te doen verlaag je je tot haar niveau. Wil je dat?

Dat dit een zionistisch weblog is wist ik al wel langer, maar niet dat dat een reden moet zijn om bezoekers die kritisch staan tegenover het zionisme hier niet toe te laten. Ik vind het ook niet in de geest van het zionisme. Ik dacht altijd dat het zionisme ook voor vrijheid van meningsuiting stond, en zionisten gaan er altijd prat op dat Israel een democratie zou zijn met vrijheid van meningsuiting en vrije verkiezingen, terwijl de naburige Arabische landen allemaal onderdrukkende dictaturen zouden zijn. Je bewijst de zaak van het zionisme geen goede dienst door hier je weblog te gaan censureren.

ik weer said...

Dat er veel geboren worden wil niet zeggen dat er niet veel vermoord worden door de zionisten...

zie http://www.ifamericansknew.org/

helaas moet ik dit via een open proxy plaatsen want "voor de vrijheid" keessie is een wilderiaan. Veel vuil spuien, onbetamelijke uitpraken doen en hem onwelgevallige meningen "het land uit zetten". (leuke anaogie met ip-blokken :)

keesjemaduraatje said...

@"ik weer": je bent nog vergeten te schrijven dat ik een fascist en een nazi ben. Pas dan zijn we weer op weg naar een zinvolle, uitgebalanceerde en afgewogen discussie.

Misschien is het verstandig om een weblog te beginnen. Dan kan je alle informatie over Het Beloofde Land gewoon zelf opschrijven en documenteren.

Wat je nu doet is andere mensen lastig vallen die een geheel andere mening hebben en die niet naar je willen luisteren.

Mijn mening: Joden hebben het recht om in Israel te wonen. Gewelddadige bewegingen om dat te verhinderen of moeilijk te maken wijs ik af. Over de sociale problemen en de eventuele grenzen moet altijd te praten zijn.

Is dat genuanceerd of niet?
En nu graag weer normaal doen. Ik heb extreem-linkse en dus anti-zionistische mensen onder mijn beste vrienden. Dus daar ligt het niet aan.

Louisa said...

Zeg "ik weer" (ja, jij weer), als jij nou eens je biezen pakt, je meldt bij Meulenbelt en met haar meegaat naar Gaza om daar de handen uit de mouwen te steken ?
Daar help je de Gazanen meer mee dan hier maar door te blijven emmeren.
Want Meulenbelt mag dan censureren,ze biedt wel hulp.
(Althans, daar gaan we maar van uit...)
En verder sterkte, want zo gefrustreerd door het leven gaan lijkt me geen pretje.
Succes !

Tarak said...

Mijn God, kritiek op Hamas=holocaustontkenning.....

is er weleens psychologisch onderzoek verricht naar de mensen die opkomen voor de voormalige Egyptenaren in de Palestijnse gebieden. En zo ja, wat was daar de uitkomst van?