Disclaimer

De bijdragen aan het maatschappelijke debat, zoals op dit blog gepubliceerd, zijn bedoeld als ondersteuning van het recht op vrije meningsuiting. Mocht u desondanks in uw eer of goede naam aangetast worden, of nog erger dat u door deze teksten gekwetst wordt, lees dan eerst even de bijgaande disclaimer.

Friday, April 17, 2009

Tariq was d'r niet

Amirius

Na mijn werk als IT-consultant, toog ik donderdagavond naar het debatcentrum Arminius, om een debat tussen Herman Meijer (GroenLinks) en Tariq Ramadan (islam schriftgeleerde) bij te wonen. Het COC Rotterdam en de islamitische vereniging Ettaouhid organiseerden de avond om de Rotterdammers de mogelijkheid te geven direct met Tariq Ramadan over homosexualiteit te praten.

Helaas kwam Tariq niet opdagen, want hij was aanwezig bij de Gemeenteraadsvergadering, die ging over zijn functioneren en over de onthullingen over zijn opvattingen in de Gay-krant. Ik had meteen weer weg moeten gaan, maar het was toch wel gezellig en zo hoor je nog eens wat.

De dagvoorzitster kwam op een gegeven moment naar mij toe en herkende mij. "Appelscha" zei ik. Inderdaad, we hadden ooit samen op de anarchistische camping in Appelscha gekampeerd. Dat schept ook wel een band.

Een jongeman van waarschijnlijk Marokkaanse afkomst vroeg op een gegeven moment waarom alle mensen in Nederland gedwongen worden homosexualiteit goed te vinden. De dagvoorzitster wilde dat er vanuit de zaal werd gereageerd en ik zei:

"In Nederland mag je privé elke mening hebben die je maar wil. Dat is juist de traditie in Nederland, dat verschillende bevolkingsgroepen gewoon langs elkaar heen leven. Maar je moet elkaar wel met rust laten.
Waar deze discussie echter over gaat is, dat er op kosten van de gemeenschap een Zwitserse schriftgeleerde hierheen gehaald wordt, die ons een visie en levenswijze opdringt die niet overeenkomt met de Nederlandse Cultuur."

Zoals te verwachten was niemand het met mij eens, toch hoorde ik een instemmend gemompel achter mij. dat was de "diversiteits-manager" van de politie Rotterdam. Er is dus nog hoop.

9 comments:

piet stok said...

We worden in dit land toch niet "gedwongen homoseksualiteit goed te vinden"? Daar mag je best tegen zijn, zolang je die mening maar voor jezelf houdt. Ach, wat zeg ik, je mag best zeggen dat je tegen hetero's bent, als je het daarbij maar laat! Want het draait immers om respect voor elkaar, ongeacht kleur of seksuele geaardheid.

Ge said...

"........die ONS een visie en levenswijze OPDRINGT die niet overeenkomt met de NEDRLANDSE CULTUUR..........."
Hoe krijg je het uit je strot.
-ONS; spreek voor jezelf
-OPDRINGT; jij laat je toch niks opdringen Kees?
-NEDERLANDSE CULTUUR; Wat is dat?

Geert Wilders probeert het overigens ook op kosten van de gemeenschap. Gekozen of niet maakt niet uit.

Natasha said...

Zo merkwaardig, ik was in de verondersteling dat pedo H. Meijer een paar jaar geleden al verscheiden was. Waarom dacht ik dattie dood was? Raar he.

Natasha said...

PS Ja ik vind het ook gelul Kees. Net zoals het gelul is dat dat Marokkaanse eikeltje 'gedwongen' zou worden homoseksualiteit 'goed te vinden', zo worden we de visie van Tariq Ramadan ook echt niet 'opgedrongen'. Sterker nog: Ik ken mensen die een gelukkig leven leiden zonder ooit van dhr Ramadan gehoord te hebben laat staan dat ze zich iets aan zijn meningen gelegen laten liggen!

keesjemaduraatje said...

Dat kan je allemaal wel gelul vinden, maar ik sprak tijdens de bijeenkomst met de voorzitster van COC-Rotterdam, Wilma Ruis. Ik vroeg haar hoeveel jaar ze zich als COC zijnde eigenlijk willen laten terugzetten in de tijd. Ze zouden het ook niet in hun hoofd halen om nu een Gereformeerde Dominee of een Katholieke priester in een COC-meeting zijn mening over homosexualiteit te laten geven. Dat deden ze in 1975 nog wel. Dus ze zijn 30 jaar teruggeduwd.

Dus dat werd nog een heel pittig maar wel prettig gesprek.

stoethaspel said...

@Natasha

Dat is geen argumentatie natuurlijk.

Zo ken ik mensen die nog nooit van Mohammed B. gehoord hebben, heeft mijn ex een dochter van vijftien die je uit moet leggen waarom de duitsers fout waren in de oorlog en ik ken zelfs iemand die de naam Ratzinger associeert met iemand uit Hamelen...

Natasha said...

Hoe minder mensen van Mohammed B., Ramadan of de Paus gehoord hebben hoe beter. Dit soort zeloten zijn niets zonder aandacht voor hun krankzinnige ideeën.

En de Duitsers erbij halen is ook geen argumentatie, dat is godwinnen

Natasha said...

PS Maar dat jij je het liefst omringt met domme, oningevoerde mensen wisten we al, stoethaspel.

stoethaspel said...

"Sterker nog: Ik ken mensen die een gelukkig leven leiden zonder ooit van dhr Ramadan gehoord te hebben laat staan dat ze zich iets aan zijn meningen gelegen laten liggen!"

Dit was jouw stelling toch, Natasha. Om aan te tonen dat het gezeik over die relirat allemaal onzin is?

Het feit dat sommigen niet van de paus gehoord hebben maakt zijn invloed er nauwelijks minder om. Hetzelfde geldt voor die andere voorbeelden die ik aanhaalde. Als Godwin was het niet bedoeld want er werd geen vergelijking getrokken al ben ik er niet 100% zeker van of dat noodzakelijk is voor een Godwin.

Overigens is het heel dom om kwalitatieve uitspraken te doen over mensen die je niet kent, Natasha...