Disclaimer

De bijdragen aan het maatschappelijke debat, zoals op dit blog gepubliceerd, zijn bedoeld als ondersteuning van het recht op vrije meningsuiting. Mocht u desondanks in uw eer of goede naam aangetast worden, of nog erger dat u door deze teksten gekwetst wordt, lees dan eerst even de bijgaande disclaimer.

Wednesday, December 24, 2008

Voorspellingen 2009

Door Keesjemaduraatje
Wensen, verlangen en intuitie vermengen zich bij de totstandkoming van de voorspellingen voor 2009. Soms weet ik niet eens meer of ik een voorspelling werkelijk voor mijn geestesoog heb zien gebeuren, of dat het een heimelijke wens is. Niets nieuws onder de zon.

Dat brengt mij tot de volgende voorspellingen voor 2009:
Januari
Ahmed Aboutaleb wordt tijdens zijn inhuldiging als burgemeester van Rotterdam bekogeld met dadels en vijgen.

Februari
GroenLinks presenteert een plan om een deel van Groningen en Friesland "terug te geven aan de natuur".

Maart
Alexander Pechtold brengt een film over het "fascistische fundamentalistische Christendom" uit. De film wordt uitgezonden bij NOVA.

April
Balkenende gaat op bezoek bij Barack Obama en wordt uitgenodigd tot het bijwonen van een kerkdienst in de kerk van Obama. Bij het zingen van het lied "How Great Thou art" vloeien de tranen.

Juni
Wijnand Duijvendak gekozen in het Europese Parlement

Juli
Minister Cramer komt in opspraak doordat een ex-kraakster, tevens circusartieste en wichelroedeloopster, de verloren gewaande Bluf Brieven uit het IISG weet te ontvreemden. Minister Cramer blijkt een vergadering van het weekblad Bluf! bijgewoond te hebben.

Augustus
Wouter Bos stelt terugtrekking van de troepen uit Afghanistan voor. Reden: Anders kan hij de overname van PCM (NRC, Volkskrant, Trouw) niet financieren.

September
Aanslag op de Amsterdamse Metro verijdeld. Minister van der Laan stelt voor de daders en hun familieleden het land uit te zetten.

Oktober
Het aantal werkenden in Nederland is eindelijk weer lager dan het aantal niet-werkenden. PvdA grootste partij.

November
Kabinet valt door een motie van wantrouwen van Femke Halsema. Heeft iets te maken met privacy.

December
Keesjemaduraatje start een dating service voor ex-krakers en mislukte revolutionairen. Wordt daarbij bijgestaan door een ex-kraakster uit het oosten des lands. Alles wordt goed.

7 comments:

Jan de Vries said...

Je bent de hakbarploeg van Vrankrijk vergeten.

D said...

Omdat dat geen voorspelling is...

Natasha said...

Er zijn geen verloren gewaande brieven in het Blufarchief in het ISSG. Er zijn alleen twee achtergehouden logboeken. Hoe het zat met Cramer en de Blufadvertentie vindt men echter gewoon in de archieven van Milieudefensie, ook bij het ISSG

keesjemaduraatje said...

Je weet het allemaal zo precies. Waarom schrijf je daar nou geen artikel in de Groene over? Dan heb je de kans politieke geschiedenis te schrijven en door te breken.

Natasha said...

Omdat redacties alleen in een artikel daarover geinteresseerd waren indien er uit zoekwerk zou blijken dat ze WEL ingestemd had met haar vermelding, maar omdat dat niet het geval was, vond niemand het interessant.

En ik ben precies genoeg doorgebroken om te kunnen doen wat ik wil als ik zin in heb maar zonder verder ergens last van te hebben. Voor mij is het precies goed. Gelieve uw frustraties en ambities niet op mij te projecteren. dank u.

keesjemaduraatje said...

Ik dacht dat we al je-en-jij-den?
Ik ben ook al voldoende doorgebroken. Dank je wel voor de goede raad.

philippine said...

Hahaha. Hohoho. Een gelukkig Nieuwjaar voor Keesjemaduraatje en zijn weblog.