Disclaimer

De bijdragen aan het maatschappelijke debat, zoals op dit blog gepubliceerd, zijn bedoeld als ondersteuning van het recht op vrije meningsuiting. Mocht u desondanks in uw eer of goede naam aangetast worden, of nog erger dat u door deze teksten gekwetst wordt, lees dan eerst even de bijgaande disclaimer.

Sunday, March 02, 2008

Oranje Boven

Door Keesjemaduraatje
Wat nu weer, Anja ? Waarom lopen er nu opeens Palestijnen met een oranje vlag op de Gazastrook rond? De geachte Senator is er op bezoek bij haar man Khaled en wil deze vraag graag beantwoorden:

Oranje_palestijnen_2

"Als we terugrijden van kantoor naar huis komen we vast te zitten in een lange stoet mannen. Ik hoor strijdliederen. Het is vandaag de dag om de doden van gisteren te begraven. Deze stoet heeft net zes mensen in de aarde gelegd. Wat me opvalt zijn de vlaggen. Alle kleuren: groen van Hamas, geel van Fatah, rood van het Volksfront, zwart van de Islamitische Jihad. Broederlijk vereend. Niets zo goed voor de eenheid onder de Palestijnen als een fikse Israelische aanval en een begrafenis. Ik zie oranje vlaggen. Ken ik niet. Heb ik iets gemist? Fatma zegt: dat is Oranje_palestijnen_2_2Fatah. In Gaza is het geel op."

 

No comments: