Disclaimer

De bijdragen aan het maatschappelijke debat, zoals op dit blog gepubliceerd, zijn bedoeld als ondersteuning van het recht op vrije meningsuiting. Mocht u desondanks in uw eer of goede naam aangetast worden, of nog erger dat u door deze teksten gekwetst wordt, lees dan eerst even de bijgaande disclaimer.

Saturday, January 06, 2007

Gedonder

door Keesjemaduraatje
ik was dus met mijn vrouw en kinderen in "Bataviastad" in Lelystad. Dat is een inkoopcentrum met allemaal outletwinkels en fabrieksverkoop. Dat is gebouwd als een oud-Nederlands fort, met oude stenen en kanonnen enzo. Mijn kinderen dachten dat het echt een fort was geweest en ik zei nog: "Dan kan je maar weer zien waar een klein land ook groots kan zijn en zich verdedigen." Maar dat kan natuurlijk niet, want het ligt onder de zeespiegel. Weer iets anders om trots op te zijn. Eigenlijk kunnen we de gehele dag trots zijn, als we door Nederland rijden. Maar dat terzijde.
Ik wilde een antraciet grijs pak kopen, voor zakelijk te dragen dan. En ik zocht een zaak, waar je colbert en broek apart kan kopen, want ik heb een aparte colbert- en broekmaat. Dat komt eigenlijk omdat ik dik ben geworden, sinds ik niet meer rook. Maar ik weet niet of jullie dat allemaal van je favoriete weblogschrijver willen weten.
Bataviastad

Dat werd allemaal niets.  Niets paste en ik hoorde dat je voor 400 Euro al een maatpak kan laten maken, dus dan ga ik dat laten doen.
Daarna doorrijden naar Enkhuizen, wat eigenlijk mijn "Heimat" is, ook al heb ik er zelf nooit gewoond. Maar mijn ouders komen er vandaan. Daar lag een heel groot zaadbedrijf en dat was weer een reden om trots te zijn. want mijn grootvader had op die plek, of vlak erbij een zaadbedrijf. Dus je kan wel weer zien hoe gemakkelijk ik blij te maken ben.
Maar daarna kwamen we veels te laat bij mijn ouders aan in een Noord-Hollands kustplaatsje, waar ik nu niet de naam van zal noemen, anders gaat een één of andere moslimterrorist daar nog heen om ruiten in te gooien.
Kreeg ik de wind van voren, omdat ik Wilders had gestemd. Dat mocht niet ofzo. Had een één of ander familielid, waarschijnlijk een redactiemedewerker van een niet nader te omschrijven omroep met een religieuze inslag, speciaal een email naar mijn moeder gestuurd om te melden dat ik een Wilders-stemmer was.  Nou bedankt dan.
Dus die slag heb ik al weer verloren. Het wordt er niet vrolijker door.
Maar het is ook nooit goed. Als ik anarchist ben is het niet goed. Wordt ik D66-er, dan is het fout en nu mag ik weer niet gewoon een anti-islam partij stemmen.
Ik moet gewoon mezelf blijven.

No comments: