Disclaimer

De bijdragen aan het maatschappelijke debat, zoals op dit blog gepubliceerd, zijn bedoeld als ondersteuning van het recht op vrije meningsuiting. Mocht u desondanks in uw eer of goede naam aangetast worden, of nog erger dat u door deze teksten gekwetst wordt, lees dan eerst even de bijgaande disclaimer.

Monday, October 30, 2006

Bezoek van Wilders in Eindhoven

Niet dat ik jullie weg wil hebben en ik hoop dat jullie nog vaak terugkomen, maar ik heb een log geschreven op het beruchte "Verlichtingsfundamentalistische" bevriende weblog Hoeiboei, dat gaat over het bezoek van Geert Wilders aan Eindhoven. Hoeiboei heeft namelijk 1000 bezoekers per dag en ik maar 100, daarom dacht ik, "laat ik het bericht maar even bij haar neerzetten". Hoe komt het dat het ene weblog zoveel, en het andere weblog zo weinig bezoekers heeft? We weten het niet. Waarschijnlijk maken ze meer promotie. Toch is het wel zo, dat als ik elke avond voor een zaaltjes van 100 mensen zou staan en mijn liberale visie op de samenleving zou geven, dat dat toch wel een grote impact op de samenleving zou hebben. Met die gedachte troost ik mij.

100_1209

4 comments:

david said...

Heb het net gelezen. "potentieel lid"? Dat zou wel een Ayaan-achtige politieke sprong zijn, na je D66 periode...
Over dat sitebezoek, dat is net zoiets als kijkcijfers: vanaf een bepaald aantal niet zo van belang, omdat het gaat om de relevantie en kwaliteit van bijdrages en reacties.

keesjemaduraatje said...

Je moet wel het hele citaat weergeven: "Ik heb nog niet besloten in welke rol ik nu naar dit evenement ben komen kijken. Als toeschouwer, schrijver of potentieel lid."
Voorlopig even als toeschouwer dus. Ik wil me niet meteen in een nieuw politiek avontuur storten. Maar ik kan je verzekeren dat de D66 veel radikaler is dan vaak wordt aangenomen. De leden zelf dan. Maar helaas alleen radikaal als het erom gaat de Palestijnen en Al Quaida te steunen en de ontkenners van genocide te steunen. Vandaar dat ik drie goede redenen heb om Geert Wilders in ieder geval serieus te nemen:"Omdat Geert de enige politicus van Nederland is, die onomwonden achter Israël staat, bijvoorbeeld? Omdat hij bedreigd wordt en ik de vrijheid van meningsuiting in Nederland belangrijk vind? Omdat het de enige politicus is, die nog kamervragen stelt over de intolerantie van de Islam? Het zijn in ieder geval allemaal goede redenen. "
Als ik dan hoor dat er mensen in elkaar geslagen worden omdat ze affiches aan het plakken zijn, dan vraag ik me af of we niet ongemerkt al in een diktatuur zijn overgegaan. Of overdrijf ik nu weer??

david said...

In het westerse beleid ten aanzien van Israel heeft Nederland maar weinig te zeggen, en Wilders vrijwel helemaal niets, en bovendien speelt het thema in het geheel niet in de campagne.
Dat iemand om zijn ideeen bedreigd wordt is verwerpelijk, maar geen reden om zijn hele politieke programma te steunen.
Blijft dus over Wilders' weerzin jegens de islam, als belangrijkste reden voor jou om op hem te stemmen. Ik zie wel een vergelijking tussen de Lijst Wilders en de Partij voor de Dieren, door hun fixatie op 1 thema.
Leuk dat die skinheads ook een krabbel van Wilders kregen. Ik kan me herinneren dat Wilders het ooit opnam voor jongeren die met een Nederlands vlaggetje op hun jas liepen. Maar dit waren vast gewoon wat jongeren zonder haar. Toch?

keesjemaduraatje said...

Je doet mijn argumenten wel heel snel af. Als Nederland dan zo weinig invloed heeft op het Midden-Oosten, dan is het wel vreemd dat het woord "Israel" in alle linkse partijprogramma's voorkomt. Helaas altijd in negatieve zin. Terwijl de diktaturen van Iran, Syrië en Noord-Korea nauwelijks genoemd worden.
Dat iemand bedreigd wordt omdat hij de Islam bekritiseerd zou je als democraat wel aan het denken moeten zetten, tenslotte willen we hier geen Algerijnse toestanden.
Ik heb helemaal nog niet gezegd op welke partij ik ga stemmen, omdat ik het nog niet weet.
Dat Wilders een één-issue-partij is, dat is wel enigzins het geval ja.