Disclaimer

De bijdragen aan het maatschappelijke debat, zoals op dit blog gepubliceerd, zijn bedoeld als ondersteuning van het recht op vrije meningsuiting. Mocht u desondanks in uw eer of goede naam aangetast worden, of nog erger dat u door deze teksten gekwetst wordt, lees dan eerst even de bijgaande disclaimer.

Sunday, September 10, 2006

Ze wordt er gek van

Door Keesjemaduraatje
Ja, daar ben ik weer want ik was twee dagen weg. Mijn vader werd 80 en dat werd gevierd met een feestje van 50 familieleden en vrienden. Intussen wordt mijn vrouw gek van mij, want ik breng niet alleen elke discussie terug tot één thema, maar ook geheel normale huishoudelijke taken en gebeurtenissen worden op een gegeven moment door mij vergeleken met- en terug gebracht tot het "Lijden van het Palestijnse Volk". 
Dus ik zat met een aantal tantes en een oom koffie te drinken en het thema Israël werd besproken. Alle familieleden zijn lid geweest van de Gereformeerde Kerk en die heeft altijd achter Israel gestaan. Maar nu was er kritiek op Israël, vanwege de oorlog in Libanon. Alle ooms en tantes hebben ook De Tweede Wereld Oorlog meegemaakt en dus hebben ze allemaal een schurft aan oorlog. Oorlog is niet hun favoriete bezigheid. Toen vroeg ik aan mijn ene tante: "Die kerk van jullie, staat die nog wel achter Israel, of zijn die ook allemaal om? "; "Wat bedoel je met "om""? vroeg ze nog . "Ja, dat ze nu helemaal voor de Palestijnen zijn." Nou dat was niet goed van mij zoiets te vragen, want ik zag het allemaal veels te zwart-wit en dacht ik dat het geweld van Israel geen terreur was enzovoorts . Ik kreeg de wind van voren.
De vraag of de Gereformeerde Kerk, nu PKN, nog achter Israel staat bedoel ik sociologisch. Want het zou een aardverschuiving in het politieke landschap zijn als de gereformeerden, die een belangrijke invloed op de Nederlandse Politiek hebben, nu opeens de terreur gaan steunen. Dus dat ga ik de komende tijd op dit weblog bespreken.

1 comment:

AVe said...

Graag!