Disclaimer

De bijdragen aan het maatschappelijke debat, zoals op dit blog gepubliceerd, zijn bedoeld als ondersteuning van het recht op vrije meningsuiting. Mocht u desondanks in uw eer of goede naam aangetast worden, of nog erger dat u door deze teksten gekwetst wordt, lees dan eerst even de bijgaande disclaimer.

Tuesday, May 23, 2006

The Euro-Arab Dialogue

door Keesjemaduraatje

van zionistische zijde werd mij een document aangereikt, dat op voortreffelijke wijze de ontwikkeling van de antisemitische sentimenten in Europa in verbinding brengt met de organisatie van de eerste en tweede intifada.

Maar lees liever zelf:

Dhimmitude

Graag jullie politiek correcte en verontwaardigde (Islam is Vrede) commentaren hieronder in de comments.

4 comments:

Wim said...

@keesjemaduraatje: islam betekent niet vrede, het betekent onderwerping waarna er vrede kan zijn maar dat is een geheel andere zaak. Lees hier evt. verder: Islam hoorcollege

keesjemaduraatje said...

@Wim: ja dat weet ik natuurlijk wel, maar ik liep alvast maar even vooruit op de te verwachten reacties van de zijde van de Moslimomroep. Het "islam hoorcollege" vond ik ook een interessant artikel.

Wim said...

@keesjemaduraatje. I see ! Ja, ik heb er toch weer wat van geleerd, van dat hoorcollege. Heb ook Hans Jansens boek 'De historische Mohammed' onlangs gelezen. Ook zeer de moeite waard. Ik weet nu meer van/over de islam dan over het christendom. Het is te gek voor woorden natuurlijk en nog verwijt men ons dat we niets van de islam weten. Hoe meer je weet, hoe meer reden je hebt om 'bang' te zijn.

Laatst zat ik met twee Marokkaanse meiden in de trein en kwam Mohammed ter sprake. TOen ik hun vertelde dat Jezus alleen en profeet was en niet zoals Mohammed, en profeet en krijgsheer, wilden ze me niet geloven. Nee, zeiden ze als Mohammed een krijgsheer was geweest dan was Jezus het ook. Ze wisten het zeker. MBO-scholieren.

Gek eigenlijk dat de WRR niet heeft uitgezocht wat de 'moslims' over het christendom weten. Blijkbaar is dat niet belangirjk en moeten allen wij ons meer verdiepen in de islam.

Marij van Eck said...

Een anti Amerika en anti Israël houding bezit een groot deel van de nederlandse bevolking. Vraag je dan aan hen waarop die gebaseerd is, krijg je een of ander onduidelijk antwoord. Men praat elkaar na. In de kranten, kwaliteitskranten , zegt men dan., (ik ben dan het sufferdje)
radio 1 en nederland 3, van alle kanten komt die mening op hen af. Ze geloven dat allemaal. Onderzoeken niks. Lekker makkelijk.Dit stuk maakt veel duidelijk . Met een uitleg die er niet om liegt. @ Steady Freddy, wat schrijf je nou eigenlijk? Kan er geen touw aan vastknopen. Wat kreten!!! En @ Wim, inderdaad hoe meer je over de Islam leest, hoe meer de angst je te pakken krijgt.