Disclaimer

De bijdragen aan het maatschappelijke debat, zoals op dit blog gepubliceerd, zijn bedoeld als ondersteuning van het recht op vrije meningsuiting. Mocht u desondanks in uw eer of goede naam aangetast worden, of nog erger dat u door deze teksten gekwetst wordt, lees dan eerst even de bijgaande disclaimer.

Wednesday, April 05, 2006

Extreme Make-over

Rita, gooi je haar los
door Keesjemaduraatje

vandaag presenteerde Rita Verdonk zich als nieuwe lijsttrekker van de VVD aan de bouwwereld. De reacties waren op de bouwbeurs waren gematigd. Rita met nieuwe make-up en los kapsel en ingestudeerd verhaaltje zag er geweldig uit en ze gebruikte dezelfde bewoordingen als Pim Fortuyn.
Dat er geen verschil is tussen "links" en "rechts", dat had ik zelf kunnen bedenken, twee jaar geleden, maar uit haar mond klinkt het een beetje vreemd, want vergeleken met Wouter Bos zijn haar uitspraken wel rechts en niet zo soft. Nederland heeft wat te kiezen straks. Eigen Verantwoordelijkheid of doorgaan met Geert Makken en Theedrinken. Wat willen we?

Ik vind het geweldig dat Rita op deze manier meedoet in de campagne. Het wordt een hele leuke verkiezingsstrijd. Ik ga niet op haar stemmen, dat weet ik nu al.

Je merkt dat ze dezelfde campagneleiders als Pim heeft en volgens mij doet ze een beetje geremd en uit het hoofd geleerd. Daardoor is ze wel weer in het nieuws geweest. Veel zal ervan afhangen wat er nu het komende jaar gebeurd. Als er nog een aanslag komt, dan zal ze een hele goeie kans maken. Vallen er veel ontslagen, zoals bij Philips en Nedcar, dan zal de PvdA meer kansen maken.

No comments: