Disclaimer

De bijdragen aan het maatschappelijke debat, zoals op dit blog gepubliceerd, zijn bedoeld als ondersteuning van het recht op vrije meningsuiting. Mocht u desondanks in uw eer of goede naam aangetast worden, of nog erger dat u door deze teksten gekwetst wordt, lees dan eerst even de bijgaande disclaimer.

Thursday, March 02, 2006

Jewish shopping

Het hotel leven in Mumbai (Bombay)
door Keesjemaduraatje

gisterenavond was ik echt van plan om eens een avondwandelingetje te maken rond het hotel en de "the feelings of the real mumbaier" te leren kennen, zoals mijn moslimbroer had voorgesteld. En ik stond al bij de uitgang, maar er was opeens heel veel security en journalisten, want de guru Amma kwam net binnen. Toen leerde ik een Israelier uit Boedapest en een apother uit Azerbadzan kennen en we gingen eerst eens in de lobby bespreken hoe tot definitieve wereldvrede te komen. Dat verliep een beetje moeilijk omdat de apothere een fles wodka bij zich had en dat wilde de hotelmanager weer niet accepteren. Dus ruzie.

Daarna heb ik met de Israelier urenlang over het "lijden van het palestijnse volk" gesproken, dat hij van dichtbij kende, want hij was natuurlijk in het leger geweest. Ik probeerde hem van de "drie-staten-oplossing" te overtuigen, dat de geschiedenis in zal gaan als de Amsterdam-akkoorden. Dit houdt in dat het Palestijnse gebied opgedeeld wordt in een egyptisch gedeelte (Gaza) en een Jordaans gedeelte (Westbank). De grenze kunnen dan weg, zodat de Palestijnen gewoon ergens anders kunnen gaan werken, in plaats van steeds naar Israel te moeten voor werk. Het hele idee van eigen staat is 19 eeuws denken en moet los gelaten worden. Ik weet dat het moeilijk gaat worden, omdat Egypte geen zin heeft in Palestijnen, maar oke.

later verder

No comments: