Disclaimer

De bijdragen aan het maatschappelijke debat, zoals op dit blog gepubliceerd, zijn bedoeld als ondersteuning van het recht op vrije meningsuiting. Mocht u desondanks in uw eer of goede naam aangetast worden, of nog erger dat u door deze teksten gekwetst wordt, lees dan eerst even de bijgaande disclaimer.

Thursday, December 08, 2005

Waar gaan we naar toe?

Waar gaan we in Nederland naar toe?
door KeesjeMaduraatje

naar aanleiding van de beruchte "The Sopranos" serie die de Vara elke Woensdag uitzendt, de documentaire over Hans Joachim Klein die gisteren werd uitgezonden en diverse actuele gebeurtenissen van vandaag, zat ik net nog even met mijn oudste zoon te praten en we vroegen ons af wat de CDA nou in vredesnaam met de "Normen en Waarden"-discussie wil en in hoeverre dat Nederland nou kan opzwepen in de vaart der volkeren.

De volgende vraag was waarom in de VS wel een soort van integratie van ethnische minderheden plaats vind en in Nederland niet en de laatste vraag die behandeld werd was:

hoeveel terroristen ik ken en waarom sommige mensen politicus worden (Joschka Fischer, Daniel Cohn-Bendit, Wijnand Duijvendak, Sam Pormes) en de ander blijft steken in een negatief destructivisme. In dat verband ook of het burgermansbestaan van gewoon werken en zwijgend je plicht doen niet een veel beter alternatief is.

Dus jullie kunnen alvast in de reacties hieronder vertellen dat ik een rechtse zak ben, maar je kan ook wachten tot ik deze vragen tot in den treure behandeld heb en jullie allemaal zullen zeggen:" je hebt gelijk, jou willen we als nieuwe leider van een partij die het geluk brengt voor iedereen en alles".

6 comments:

pascalle said...

je krijgt natuurlijk alleen gelijk als de ministerposten eerlijk verdeeld worden onder de trouwe lezertjes ;-)

keesjemaduraatje said...

ik stel Freddy voor als Minister voor Cultuur, jou als Minister voor Sociale Zaken, Dylan als Minister van Defensie en de Rooie Ravotr als de Minister van Onderwijs. Ikzelf zal als Minister President optreden. AGS als Minister van Buitenlandse zaken.

Dylan said...

defensie?

ey cool
richt ik wat volksmilities op en binnen een maand ben je geen minister president meer :)

keesjemaduraatje said...

nou komt de aap uit de mouw. Ik wilde je juist Minister van Defensie maken om de volksrevolutie te beschermen.

Dylan said...

volksrevolutie? met jou aan de macht? met uberhaupt iemand aan de macht?

zeg het is de USSR hier nie.

keesjemaduraatje said...

je bedoeld: "het is hier geen "staatskapitalisme''